
Zarządzaj
NetSupport School jest skoncentrowany na nauczaniu, ocenianiu i współpracy w klasie. Da się jednak zauważyć, że kluczowym aspektem zarządzania pracownią jest takie „zarządzanie” studentami i wykorzystywanymi przez nich urządzeniami, by zmaksymalizować czas poświęcany na realizację procesu dydaktycznego.
Rozpocznij pracę
- Włączanie i wyłączanie, zalogowanie i wylogowanie wszystkich komputerów w pracowni z komputera Nauczyciela
- Wygaszanie ekranów wszystkich komputerów studentów w celu przyciągnięcia uwagi, blokowanie myszek i klawiatur studentów
- Automatyczne ponownie przyłączanie studentów po restarcie komputerów
- Układ pracowni pozwala dopasować rozkład komputerów studentów w konsoli do rzeczywistego wyglądu pracowni
- Użycie indywidualnych profili nauczycieli, by dopasować zestaw funkcji do potrzeb każdego z nauczycieli
- Przycisk „Wezwij pomoc” na pasku narzędzi nauczyciela – gdy trzeba skorzystać z pomocy technicznej
- Resetowanie haseł systemowych studentów bez pomocy działu IT
- Elastyczny zestaw metod łączenia z urządzeniami studentów, oferujący również integrację z systemami SIS (Student Information System) poprzez ClassLink OneRoster oraz Google Classroom.

Zarządzanie drukowaniem i urządzeniami
- Uniemożliwianie studentom drukowania w pracowni
- Ograniczanie użycia drukarki poprzez limitowanie liczby wydrukowanych stron
- Wymaganie autoryzacji wydruków przez nauczyciela
- Uniemożliwianie skorzystania z określonej drukarki
- Wyświetlanie wskaźnika drukowania aktualizowanego w czasie rzeczywistym identyfikującego drukującego aktualnie studenta
- Wyświetlanie liczby wstrzymanych wydruków wymagających uwagi nauczyciela
- Zapobieganie kopiowaniu danych na i z dysków CDR/DVA oraz nośników pamięcią USB
- Uniemożliwianie tworzenia nowych połączeń sieciowych
- Wyłączanie kamer na urządzeniach w pracowni
Lista obecności
- Żądanie wprowadzenia sztandarowych i dodatkowych informacji wysyłane na początku zajęć do każdego studenta
- Drukowanie listy obecności, zawierającej podsumowanie nagród uzyskanych w trakcie zajęć oraz listę wydrukowanych prac
- Użycie własnych ikon dla studentów
Wysyłanie i zbieranie prac
- Dystrybucja plików i folderów z komputera nauczyciela do wielu urządzeń studentów
- Transfer plików do i z wybranego lub wielu komputerów w jednym działaniu
- Wysyłanie i zbieranie plików wraz z dołączoną informacją o każdym ze studentów
- Informacje zwrotne dostępne w czasie rzeczywistym wskazują, którzy studenci mają już gotowe od zebrania pliki, a którym należy przypomnieć o ich zapisaniu i zamknięciu

Pasek informacyjny studenta
- Podgląd omawianych zagadnień oraz spodziewanych rezultatów zajęć
- Dostępna w czasie rzeczywistym informacja o temacie, pozostałym czasie zajęć, nagrodach przydzielonych przez nauczyciela
- Przycisk wezwania pomocy ze strony nauczyciela
- Dostęp do cyfrowego notatnika
- Dostęp do osobistego folderu zasobów
- Przegląd zastosowanych aktualnie restrykcji: internet, aplikacje, drukowanie, urządzenia USB
Narzędzia dla administratorów
- NetSupport School wyposażony jest w Konsolę techniczną, która pomaga działowi IT w obsłudze użytkowników oraz zarządzaniu urządzeniami w szkole. Operatorzy Konsoli technicznej mogą skorzystać z bogatego zestawu narzędzi zdalnego dostępu, podłączyć się do wybranego komputera, wykonać zrzut zawartości jego ekranu, dokonać adnotacji na ekranie, zapewnić pomoc techniczną każdemu z nauczycieli prowadzących zajęcia w skomputeryzowanej pracowni. Aby uzyskać bardziej wszechstronną kontrolę, Operatorzy mogą skonfigurować niektóre ustawienia, np. restrykcje dotyczące internetu i aplikacji, które zostaną zastosowane na wszystkich komputerach szkolnych, nawet, gdy nie będą one połączone z nauczycielem.